Blog Si Pemerhati hanya mampu bersujud: Ceritera~ <^_^>

Thursday 9 May 2013

Ceritera~ <^_^>


Assalamualaikum semua~..huhu
Selesai sudah sem 2 di politeknik ungku omar, kini sem3 bakal menanti dgn pelbagai cabaran baru yg menanti

.
Sem2 ni byk perkara baru yg aku dpt belajar, byk sgt...xterhingga lah..memang bersyukur sgt kerana masih hidup sehingga kini..Alhamdulillah masih diberi peluang oleh ALLAH utk terus hidup di atas dunia ini.
aku dpt kawan baru yg istimewa nya student KKA..ya..yg kurang upaya, sepanjang aku duduk satu bilik dgn student KKA tu aku belajar, yg aku sebenarnya sgt beruntung dan sepatutnya aku PERLU bersyukur atas segala nikmat dan pemberian ALLAH kpd aku...ameen...sepatutnya aku gunakan nikmat yg ALLAH beri ini dgn baik, guna utk kebaikan bukannya dgn melakukan keburukan atau membiarkan ianya membazir begitu sahaja.


Pada sem2 ini juga aku dpt melihat seorg student yg baru sahaja memakai tudung labuh..secara jujurnya aku begitu kagum dgn semangat yg beliau tunjukkan..aku melihat dgn mata aku sendiri bagaimana susah nya beliau cuba utk menyakinkan diri beliau utk berhijarh kpd sesuatu yg lebih baik..ya.. | mungkin kadang2 aku terlalu memaksa dia melakukan sesuatu, tp mungkin itu adalah cara yg terbaik utk dirinya |..dan kini dia Nampak sgt lain..dgn sikapnya,pemakaiannya..ya..mungkin ada sedikit kekurangan, tp semua kekurangan itu boleh diperbaiki sedikit demi sedikit..insyaallah..teruskan berusaha utk perbaiki diri. :)
Sem2 ni juga aku rasa lebih tenang dan agak berpuas hati dgn pencapaian akademik aku..secara purata Nampak ada peningkatan berbanding sem1 yg lps..sem2 ni lebih teratur masa pembelajaran aku..terima kasih kpd kawan2 class yg selalu membantu aku dlm subject2 yg aku lemah..terutamanya leha yg selalu bg aku pinjam notanya, begitu juga dgn jy dan huda yg selalu bg semangat dan ajar aku subject2 yg aku xberapa nak okay, xlupa juga kpd kak dayah, afaf hakimah n syasya yg selalu study sekali kt student centre mlm..dan semua student DPM2B..terima kasih sgt2 J
Insyaallah ..hanya ALLAH yg mempu balas jasa kalian semua J


Mungkin itu serba sedikit yg boleh aku kongsikan...SO..utk sem dpn ni..aku harap dapat buat lebih baik...aku harap dpt bagi 100% komitmen utk JPP , akademik, dan apa sahaja ..cuba baga yg yg terbaik dlm apa jua...insyaallah J


Okay..sambung kerja balik..tgh nak fikir ni..program apa yg sesuai utk sem dpn..huhu...insyaallah jumpa lagi...sekian..assalamualaikum

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments:

  1. selamat menempuhi dunia student ;)

    http://lovelynemo.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen