Blog Si Pemerhati hanya mampu bersujud: ~wanita~muslimah~

Friday 10 May 2013

~wanita~muslimah~


Assalamualaikum semua...


Harini nak cerita pasal WANITA.
Kenapa WANITA ye...dah tiba2 terfikir nak taip pasal WANITA apa boleh buat daa =___=


Kau digelar sebagai penyeri dunia, Hadirmu melengkap hubungan manusia, Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa.
Ya wanita ini sememangnya adalah penyeri di dunia ini | wanita juga adalah pelengkap hubungan manusia | xkanlah lelaki nak kahwin dgn lelaki kan, =_= mestilah dgn wanita.





Akalmu senipis bilahan rambut, Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu, Jua hatimu bak kaca yang rapuh, Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh Tercipta engkau dari rusuk lelaki, Bukan dari kaki untuk dialasi
So , kpd semua wanita2 di luar sana | perbanyakkanlah ilmu-ilmu agama kamu | supaya kamu tidak mudah terpengaruh dgn pengaruh dunia ini. Supaya kamu lebih terpelihara. Janganlah jadi begitu murahpada pandangan kaum lelaki ini dan pada sesiapa pon. Tidak salah utk berkawan dgn lelaki dan bergaul dgn lelaki, tp tetap ada batas dan adab2 nya. Jaga bahasa dan kelakuan tu apabila bergaul dgn lelaki, jgn sampai di salah sangka oleh orang lain. Jaga ikhtilat tu.




Bukan dari kepala untuk dijunjung, Tapi dekat dibahu untuk dilindung, Dekat jua di hati untuk dikasihi, Engkaulah wanita hiasan duniawi
wanita ,engkau bukannya utk dijunjung dan disanjung tinggi oleh lelaki-lelaki. Jika disanjung dan dipuji maka bersyukurlah kpd Allah dan jgnlah termakan dgn pujian duniawi itu. Ingatlah wanita, engkau bukannya permainan utk dijadikan kekasih oleh sesiapa, jika engkau begitu mudah utk beri kasih dan sayang engkau kpd yg bukan sepatutnya yakni suamimu, maka apa suamimu akan dapat? Apa beza suamimu dgn lelaki yg pernah menjadi kekasihmu? Jagalah hatimu utk suamimu.

                                         sekadar gambar hiasan


Didiklah wanita dengan keimanan, Begitulah peribadi yang dibentuk
Didiklah wanita itu dgn keimanan dan ketaqwaan, maka begitulah peribadi yang akan dibentuk. Jika ia didik dgn cara yang tidak betul dgn kemaksiatan dgn cara bercouple2, maka begitulah ianya akan jadi. Didiklah dgn cara yg telah Rasulullah, cara itu adalah yg terbaik.


Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan














Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen